søndag 29. mars 2009

Sminkepung i silke / Make-up purse in silk


Idag fant jeg fram silkestoffer jeg kjøpte for flere år siden da jeg gikk på silkekurs med Elisabeth Gjone. Motivet med sommerfuglen er malt i Chiang Mai i slutten av februar og passet godt til dette rutete stoffet. Glidelåset er sydd i for hand og måler 25 cm.

To day I wanted to use some silkfabrics I bought years ago. The motive with the pink butterfly was painted in Chiang Mai in February and I think it fit the plaid fabric well. The zipper is sewed by hand and measures 25 cm.

Stemningsbilde fra Tromsø i ettermiddag.


8 kommentarer:

Sigrun sa...

Denne er bare kjempelekker. hva har du stabilisert silken med? jeg synes silke glirr så veldig når jeg syr med det.

Haldis sa...

Nydelig silkepung du har laga. Veret i Tromsø i dag er som i Nordfjord, flott. Lurer på kva garn/band du brukar til å feste dei fine kulene på glidelåsen med? Ha ein fortsatt fin dag.

Mona sa...

Kjempefin.

Tingelingeling sa...

Hyggelig blogg og veldig mange fine bilder og ting du lager!!
Ha ei fin uke!

LAPPETUSSA sa...

Flott sminkepung :D
Herlige farger.... Har du brukt vatt med "lim" som holder slikestoffet stabilt?

Merete sa...

Sminkepungen ble nydelig!

Anne sa...

Flott sminkepung med et vakkert motiv på.

Kjersti M sa...

Nydelig pung og nydelige stoffer. Hvordan blir silken stiv? Vliselin?
Gleder meg til å følge med på eventyrteppet som du har begynt på.